Mens Plain Shalwar Kameez - Cream

Mens Plain Shalwar Kameez - Cream

Mens Plain Shalwar Kameez - Cream      

Mens Plain Shalwar Kameez - Cream      

Click to enlarge
Mens Plain Shalwar Kameez - Cream
Our Price: $26.79
Email me when this item is restocked:

ecode
64913
Size
Weight
900gm / 1.98lbs
Stock
out of stock
Ratings
         Add rating
Added on
Sep 2016
Shipping charges
Click here  to calculate

Description

Mens Plain Shalwar Kameez

**New Improved Quality With Fine Cotton Rich Material.

Available In Small, Medium And Large

SMALL To Fit Heights: 5' 4" - 5ft 6"
Length: 41 Inches (104 Cm) - From Shoulder To Hem
Chest: 44 Inches (112 Cm)
Shoulder: 17.5 Inches (45 Cm)
Sleeve: 23 Inches (58.5 Cm)

MEDIUM To Fit Heights : 5' 7" - 5ft 9"
Length: 42 Inches (108 Cm) - From Shoulder To Hem
Chest: 46 Inches (116.8 Cm)
Shoulder: 17.5 Inches (45 Cm)
Sleeve: 24 Inches (61 Cm)

LARGE To Fit Heights: 5'10 - 6' 1"
Length: 44 Inches (112 Cm) - From Shoulder To Hem
Chest: 49 Inches (125 Cm)
Shoulder: 18.5 Inches (47 Cm)
Sleeve: 25 Inches (63.5 Cm)


Please Contact Us By Email If You Require Any Further Info In Regards To Sizing Of This Garment

This is a full outfit which includes a matching Shalwar. See additional images for size chart.

Trousers are free Size:
There is a channel at the top of the trouser, this is for a piece of string or elastic to be threaded through. The material is then gathered around the waist and a knot tied to keep the salwar in place. This is what gives the salwar is loose, comfortably fit. I suggest you selotape the string or elastic to something like a pen or pencil to thread it through the channel.
Unfortunately we do not sell the string or tool at present.

Do you need more information about this item?
Additional Image
Size


Your email for notification

Related Items:

  Mens plain shalwar kameez - black
ecode: 54010
  24 in stock    $26.79  

Click here to add to basket

Comment/Review
mr
12/3/2016 10:03:04 AM
rating
review by:
User
michael white
good quality arrived next day

Product Comments / Questions & Answers Submit your own

Hi Do you sale men's shalwaar waist band?? Please answer me Thanks
By 2011momena2011 on 31.05.2017
Asalaamu Alaikum, No unfortunately Jazakallah.
By Customer Services on 01.06.2017
Hiya I've sent the item and from the tracking records, I can see you have received the item and I have still not received a refund. Please can you refund me as soon as possibe. Thanks
By ruki_m27 on 30.06.2017
Asalaamu Alaikum, Could you send me the details? I am checking through the returns listed on eBay and I cannot find yours. We will be processing the returns anyway possibly on Wednesday of next week
By Customer Services on 30.06.2017
I sent it with Royal Mail on 23rd June. The tracking number is: GK347482564GB. On the Royal Mail tracker, it shows you have signed for the parcel which means you have received it. The attached photo is proof of receipt.
By ruki_m27 on 30.06.2017
Asalaamu Alaikum, We have not processed any return since then, in sha Allah we will open your return within the next few days. Jazakallah.
By Customer Services on 03.07.2017
Assalamuliakum brother, When will it be dispatched? Jazakallah Kindest regards Khadija
By khadijbar_0 on 29.05.2017
Asalaamu Alaikum, Your order will be dispatched tomorrow in sha Allah
By Customer Services on 29.05.2017
Order ID 202-3422818-3193131: 1 of Alienware 15 R2 HID45-AUK2 (i7-6700HQ 2.6-3.5GHz / GTX 970M 3GB / 15.6" FHD / 16GB RAM / 1TB HDD) [ASIN: B017EGF5JI] ------------- Begin message ------------- Hi I should get the laptop from 24 to 26th, but still haven't got it now. I know Royal Mail doesn't work on Saturday afternoon and Sunday. So I won't get it this item this weekend but I haven't seen any note. Is there a tracking number? ------------- End message ------------- For Your Information: To help arbitrate disputes and preserve trust and safety, we retain all messages buyers and sellers send through Amazon.co.uk. This includes your response to the message below. For your protection we recommend that you only communicate with buyers and sellers using this method. Important: Amazon.co.uk's A-to-z Guarantee only covers third-party purchases paid for through our Amazon Payments system via our Shopping Cart or 1-Click. Our Guarantee does not cover any payments that occur off Amazon.co.uk including wire transfers, money orders, cash, check, or off-site credit card transactions. We want you to buy with confidence whenever you purchase products on Amazon.co.uk. Learn more about Safe Online Shopping (http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=11081621) and our safe buying guarantee (http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=3149571). If you believe this message is suspicious, please report it to us here: http://www.amazon.co.uk/gp/communication-manager/report.html?ft=InappropriateContent&msg=A38HEBQ2QZZQOQ&d=1480179249&mp=A1F83G8C2ARO7P&v=1&t=6e50682403f957a998600921550d5733592f9346 To mark this message as no response needed, click here: http://www.amazon.co.uk/gp/communication-manager/no-response-needed.html?msg=A38HEBQ2QZZQOQ&d=1480179249&mp=A1F83G8C2ARO7P&v=1&t=6e50682403f957a998600921550d5733592f9346 [commMgrTok:A38HEBQ2QZZQOQ] Was this e-mail helpful? https://sellercentral-europe.amazon.com/gp/satisfaction/survey-form.html?ie=UTF8&HMDName=NotificationBusEmailHMD&customAttribute1Value=BBC_MESSAGE_SENT_TO_MERCHANT
By themd000 on 27.11.2016
By Customer Services on 28.11.2016
Asalamu alaykum, I messaged before to say there was a mark on the salwar I bought and said I would wash it and see if the mark came off but unfortunately it hasn't.. The black mark is by the right shoulder. I have packed the parcel to exchange it with another white salwar but this time a size SMALL.. Where should I send this back too and will you be happy to reimburse me the postage fee? Jazakhallah
By ozair93 on 27.06.2017
Asalaamu Alaikum Thanks for your message. Please return to the address below by standard post as we can only reimburse 2nd class postal charges. Please include a brief note that states your name, order no. and reason for return inside the package. Jazakallah Returns Dept. 4 Corners UK Ltd. Unit 7 Crown Point Ind. Park King St. Denton Greater Manchester M34 6PG United Kingdom
By Customer Services on 28.06.2017
Salam brother, when will you have size small back in stock in Black, Navy and Brown? Jazakallah
By mohzaman22 on 25.06.2017
Asalaamu Alaikum, Unfortunately we are not expecting any further stocks in the foreseeable future
By Customer Services on 28.06.2017
Hi, the cloths used are soft ?
By naveedsultani.ltd on 25.03.2017
Asalaamu Alaikum, yes it is a soft cotton rich material. Jazakallah.
By Customer Services on 27.03.2017
I would like to order navy shalwar kameez size large. Is it free to collect from argos? Also how soon can I pick up? Thanks
By nadihussai674 on 24.07.2017
Asalaamu Alaikum, Delivery to Argos is charged as normal, as we still have to post it to Argos like any usual address. However, you can collect at any time from Argos.
By Customer Services on 24.07.2017
Hi there, my chest size is 42, I'm 5 foot 11 I was a bit confused with the large as it say it fits 5,10 to 6 foot 1 but chest size is 49 . If you can let me know that be great thank you.
By waqakha_11 on 24.07.2017
Asalaamu Alaikum, The measurements we have given are the measurements of the garment rather than the suitable chest size. So as this garment is 7 inches bigger than your chest i.e. 3.5 inches of space either side, then it will be a nice relaxed fit for you
By Customer Services on 24.07.2017
Asalammu Alaykum I would like to give the suit back and get a refund please because the size is too big and I have changed my mind. On the package I can't see the full address is it possible you can give me it. Thankyou
By 2011muj01 on 24.06.2017
Asalaamu Alaikum Thanks for your message. Please return to the address below. Please include a brief note that states your name, order no. and reason for return inside the package. Jazakallah Returns Dept. 4 Corners UK Ltd. Unit 7 Crown Point Ind. Park King St. Denton Greater Manchester M34 6PG United Kingdom
By Customer Services on 28.06.2017
I have recived only 3 of these items, i had bought 4 salwar in chocolate Brown. Thanks
By 2015.scom on 23.06.2017
Hello, Yes, sincere apologies. Can we send the missing set out to you on Wednesday?
By Customer Services on 23.06.2017
Hi. To say i am disappointed is an understatement. I messaged you to ask you specifically if the shalwar kameez has cuffs or not. I enquired about each colour and the fittings on it. I was told that all the suits have cuffs and are not open. I have picked up the items and found out that all the items have open sleeves. These outfits were meant to be for Eid, I will have to go out and buy some more tomorrow as the ones i have been sent do not match the description. I will be returning the items I purchased from you. The reason I messaged you is to let you know before i leave any negative feedback.
By mradailm on 23.06.2017
By Customer Services on 23.06.2017
Hello I am after medium white cotton do you sell kurta on its own and if I order today can I get it by Saturday ?? Thank you
By rabiahmad90 on 23.06.2017
Asalaamu Alaikum, No unfortunately we do not sell the kurts on its own. If you order today by noon and select courier delivery in sha Allah we will dispatch
By Customer Services on 23.06.2017
Hi Do you have any more of these in black or white? Tha kyou
By suzysunshine** on 23.03.2017
Asalaamu Alaikum, We are expecting in 3 weeks time in sha Allah.
By Customer Services on 24.03.2017
Hello, I bought a white salwar kameez which I recieved yesterday, having opened the parcel there is a mark on the shirt.. I am happy to wash it and see if it goes but if it does not I would like an exchange.. Can you agree this ?
By ozair93 on 22.06.2017
Asalaamu Alaikum, Yes of course, thank you for your assistance. Jazakallah.
By Customer Services on 23.06.2017
Hi Id like to ask if i order today. Would it be possible to have first class delivery? Regards
By rabin-akhta on 22.06.2017
Asalaamu Alaikum, We don't usually offer the service, however I understand is very close to Eid now. Please place your order and during checkout add the comment "I have paid £1 extra for 1st class delivery." Then make sure to visit the link below and pay £1.00 www.paypal.me/simplyislam Jazakallah
By Customer Services on 22.06.2017
Hi, I didn t receive yet the item, could you please do the necessary in order that I can receive it before the 22nd of July? Thnaks
By ail_lai_x9u2fc on 19.07.2017
This is the delivery address: Lounis Ait ouarab ARGOS 182-186 Elliott Street,eCP:HUX294 St. Johns Ctre Liverpool Merseyside L1 1NH
By Customer Services on 19.07.2017
Hi, Whats the biggest size you have for the white shalwar kameez?
By hamza2016-10 on 19.06.2017
Asalaamu Alaikum, We only have large size
By Customer Services on 19.06.2017
Hi When will black size large be in stock ?
By isi_oko1 on 19.02.2017
Hello, We are expecting stock of black in May
By Customer Services on 20.02.2017
will u be getting any black in stock?
By zainabemaan on 18.11.2016
Unfortunately we do not expect to restock the black in this product in the foreseeable future
By Customer Services on 18.11.2016
Hiya.. I bought this shalwar kameez from you in Blue (Large) and it does not fit my husband. Please can I return it? Thank you Rukeiya
By ruki_m27 on 18.06.2017
Asalaamu Alaikum Thanks for your message. Please return to the address below. Please include a brief note that states your name, order no. and reason for return inside the package. Jazakallah Returns Dept. 4 Corners UK Ltd. Unit 7 Crown Point Ind. Park King St. Denton Greater Manchester M34 6PG United Kingdom
By Customer Services on 18.06.2017
Hi Could you please let me know the dimensions of the size M? I believe I got a side L again. Peace
By leameli-gdk68 on 17.07.2017
Asalaamu Alaikum, Please check the collar for the size. Jazakallah.
By Customer Services on 17.07.2017
Hi is it possible to get a white medium shalwar with black trousers ?
By 2010babyg1rl on 15.06.2017
Asalaamu Alaikum, No they are not made like that.
By Customer Services on 15.06.2017
hiya do u have smaller size in blue color
By sherry2008market on 15.06.2017
Asalaamu Alaikum, No apologies
By Customer Services on 16.06.2017
As salaamu alaikum. Brother will you get anymore white or black kameez suits ?
By eleganttouch1 on 15.05.2017
Asalaamu Alaikum, We expect to receive new stocks early next week, in sha Allah.
By Customer Services on 16.05.2017
Hi, could you please let me know when you have the black salwar kamees for men size L please
By uk2014.khawl on 12.02.2017
We are expecting in April Jazakallah
By Customer Services on 13.02.2017
Hi Asalaamu Alaikum I just purchased a size M, just refund the size L which I am sending back today. Many thanks L
By leameli-gdk68 on 10.07.2017
Understood, Did you include a note to that effect within the package?
By Customer Services on 10.07.2017
Hi there, I just placed a order When will they be posted and arrive in my post?
By habi.raj on 10.04.2017
Posted today and will arrive Thursday or Friday
By Customer Services on 11.04.2017
I received an email from you today stating that the ordered item was not available and offering an alternative color.This is fine so long as it will arrive as the original date which I believe was by courier on Wednesday 9th November.
I am leaving this country on 11th.Please confirm if you can guarantee this otherwise I will have to cancel order.
By 0145-john on 09.11.2016
Hello, Your order was dispatched yesterday
By Customer Services on 10.11.2016
Greetings The size of this Shalwar is too large for me, I would like to request a size M, if I send this size L back would you provide an M size? Many thanks
By leameli-gdk68 on 09.07.2017
Asalaamu Alaikum Thanks for your message. Yes, we can do that. Please return to the address below. Please include a brief note that states the following: 1. Your name 2. Order no. 3. Reason for return 4. If you require refund or replacement Jazakallah Returns Dept. 4 Corners UK Ltd. Unit 7 Crown Point Ind. Park King St. Denton Greater Manchester M34 6PG United Kingdom
By Customer Services on 10.07.2017
blockquote, div.yahoo_quoted { margin-left: 0 !important; border-left:1px #715FFA solid !important; padding-left:1ex !important; background-color:white !important; } Walekume asalam . Don't worry brother I fix it by tailor . It is fine now . I will give you good feadback .  Sent from Yahoo Mail for iPhone On Friday, June 9, 2017, 12:34, eBay - atifdarr <> wrote:
By abdul-2015 on 09.06.2017
Asalaam, Jazakallah!
By Customer Services on 09.06.2017
blockquote, div.yahoo_quoted { margin-left: 0 !important; border-left:1px #715FFA solid !important; padding-left:1ex !important; background-color:white !important; } Hi you didn't reply to me and not sort out it . Don't expect a good feadback from me .  Sent from Yahoo Mail for iPhone On Thursday, June 8, 2017, 11:52, farhad farhad wrote:
By abdul-2015 on 09.06.2017
By Customer Services on 09.06.2017
Do you do custom sizes?
By faisasha-27 on 09.06.2017
Hello, No unfortunately
By Customer Services on 12.06.2017
Hello I want 5 shalwars only. I don t mind Any colour but I want the cheapest. How much it will cost me?
By eyasini on 08.12.2016
Apologies, we do not sell the Shalwar on its own
By Customer Services on 08.12.2016
Hi , I bought shelwar kamiz . I want different size. Shoulder is big for me. Do you have any branches in east London. Please let me know . Everything is fine only shoulder is big. I am waiting for your kind reply. Thanks
By abdul-2015 on 08.06.2017
Asalaamu Alaikum, No unfortunately we are distribution only based in Manchester
By Customer Services on 08.06.2017
blockquote, div.yahoo_quoted { margin-left: 0 !important; border-left:1px #715FFA solid !important; padding-left:1ex !important; background-color:white !important; } Salam alekume brother . Is it possible if  you could tell the messurment of small size . Like shoulder  and height and and the weast . Plz may be I exchang it for small size  Sent from Yahoo Mail for iPhone On Thursday, June 8, 2017, 11:36, eBay - atifdarr <> wrote:
By abdul-2015 on 08.06.2017
Asalaamu Alaikum, Unfortunately we do not have the small size
By Customer Services on 09.06.2017
Asalamu Alaykum, When will size S come back in stock inshaAllah? I really want them. jzkallahu khayr yunus
By yunus1islam on 08.06.2017
Asalaamu Alaikum, Unfortunately we do not expect this in the foreseeable future
By Customer Services on 08.06.2017
Hi,you haven't sort out my problem . Should I contact eBay.
By abdul-2015 on 08.06.2017
Asalaamu Alaikum, No unfortunately we are distribution only based in Manchester By Customer Services on 6/8/2017 11:35:00 AM
By Customer Services on 09.06.2017
Hi, you haven't responded yet . I am waiting .
By abdul-2015 on 08.06.2017
Hi the trousers are too big
By beledweyne on 08.05.2017
Trousers are free Size: There is a channel at the top of the trouser, this is for a piece of string or elastic to be threaded through. The material is then gathered around the waist and a knot tied to keep the salwar in place. This is what gives the salwar is loose, comfortably fit. I suggest you selotape the string or elastic to something like a pen or pencil to thread it through the channel. Unfortunately we do not sell the string or tool at present.
By Customer Services on 09.05.2017
Hello I want 5 Mens Shalwar white colour only. How much it will cost.
By eyasini on 07.12.2016
By Customer Services on 08.12.2016
Hi you've sent me medium. I ordered the large.
By mbilald on 07.06.2017
Sincere apologies, please use the link below to generate your prepaid returns label. Jazakallah. https://www.royalmail.com/track-my-return/create/1366
By Customer Services on 08.06.2017
How come the prices have gone up??
By hajirasali-0 on 07.06.2017
Asalaamu Alaikum, Because this is new stock from a new supplier and the quality has increased
By Customer Services on 08.06.2017
Hi I am still waiting for the refund for the 2 returned items . Thanks
By matthewvaughanprys on 07.03.2017
By Customer Services on 07.03.2017
I need to know when u will get the white one jn next please I need it for my husband
By soulfood_3 on 06.06.2017
Asalaamu Alaikum, We have the white in stock, we are just out of stock of the small size in white. We don't expect further stocks of the small size
By Customer Services on 07.06.2017
Hi is this the last price?
By hajirasali-0 on 05.06.2017
Asalaamu Alaikum, We only have one price. Jazakallah.
By Customer Services on 06.06.2017
I needed a length of 55inch are you able to do this
By myrmka.bp25o4g on 04.06.2017
Asalaamu Alaikum, all our garment are premade
By Customer Services on 05.06.2017
Hi, Could I please it for a smaller size ? Also it is not the same one as the one in the picture. In the picture there are button on the sleeves. Thanks
By hamza23456 on 02.06.2017
Asalaamu Alaikum, Unfortunately we do not have the small size available. In regards to the cuffs on the sleeves; the picture was taken a few years back since then we have had stock from different suppliers. Jazakallah.
By Customer Services on 03.06.2017
Hi The item wasn t as described it was too large I didn t even wear it the size was much larger than described. I would like to return it for a refund.
By rehan2829 on 01.07.2017
Asalaamu Alaikum Thanks for your message. Please return to the address below. Please include a brief note that states your name, order no. and reason for return inside the package. Jazakallah Returns Dept. 4 Corners UK Ltd. Unit 7 Crown Point Ind. Park King St. Denton Greater Manchester M34 6PG United Kingdom
By Customer Services on 03.07.2017
Hiya Do u have any small men's white suit
By armaan786_2008 on 01.06.2017
No unfortunately
By Customer Services on 02.06.2017
Assalamu Alaikum, Hope you are well. I would like to purchase the items mentioned in the subject of this email and would like to know if the sleeves on the Kameez are cuffed or open. i notice that the white suit has cuffed sleeves while the black and brown are open. Is this correct? Looking forward to your reply.
By mradailm on 01.06.2017
Asalaamu Alaikum, No, currently there are cuffs on the brown and black garments
By Customer Services on 02.06.2017
Hi.I want to start Islamic clothing business in mississauga.please provide me all items wholesale price with shipping. My email address Irfanali1001@yahoo.com
By Irfan ali on 01.01.2017
By Customer Services on 02.01.2017
This is a
to place a general question click here
Title :
Your Submission :
Name :
Email :
Rating :
Enter the Code from Above:


Voucher & Promotions
SimplyIslam Updates
Customer Services
Information
Site Navigation

simplyislam.com is a trademark of 4 Corners UK Ltd.

Unit 7, Crown Point Ind. Park, King St. Denton, Greater Manchester. M34 6PG. United Kingdom

copyright ® 2001 - 2012